mormorpoesi

Alla inlägg den 28 december 2013

Av Lisbeth Engvall - 28 december 2013 08:51

Det är mycket nu! Så skulle jag vilja uttrycka tiden som gått, är och kommer. Det är jätteroligt att se barnen och deras otålighet över att få öppna sina julklappar men samtidigt tycker jag det blir för mycket. 

Värme och kärlek fanns och finns hos mina kära och julafton hos Angelica var barnen, maten och familjen utom dottern som valt att bo hundra mil härifrån. 

Nu lämnar jag jul bakom mig och ser fram mot ett nytt år då jag ska spara för att göra "Sällskapsresan" nästa jul. Tycker allt att en jul i värmen utan något annat än solig gris och något rött, ( i butelj kanske). 


Nu går vi mest och väntar på att Affe ska få kallelse till Skene lasarett och förhoppningsvis besked om vad som är fel med detta eviga hostande. Den är jobbig att höra och måste vara än mer jobbig för honom själv.

Kl är 9 nu och "Spoty" spelar Per Sörman som sjunger Dan Andersson för mig. Riktig behaglig musik att lyssna till medan jag sakta vaknar till och bloggar lite med er. 


Jag försöker förstå mina konstiga drömmar och inatt satt jag på en smal bräda på en husvägg minst 10 meter upp och enda vägen ner var att hoppa. Vet inte hur jag kom ner för plötsligt var jag någon annanstans och då blev jag arg för att jag inte visste hur jag kom ner från väggen. Tusan så knepig dröm men i drömmen var jag rädd att skada mina knän och att drömma om knä har med ödmjukhet att göra. 

Det var iallafall ganska häftigt att sitta där uppe och se på människorna som hoppade studsmatta utan matta under mig och var nästan ända uppe vid mig ibland.  Det vara riktigt roligt att drömma.  


Idag blir det festligheter i Floby så nu ska jag förbereda mig för detta och kamma håret. 
   

 Bilden är från 2010 på lilla Lina och en tomte som idag fyller 65 år. Grattis Tomten. God fortsättning vännerna! 

     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards