mormorpoesi

Alla inlägg den 6 december 2013

Av Lisbeth Engvall - 6 december 2013 07:57

   

Av Lisbeth Engvall - 6 december 2013 07:25

Ska inte skriva om hur mycket jag hatar snö och jag hade glömt hur fruktansvärt illa grannhusets snöslunga låter kl 6 på morgonen..finns det ingen bullernivåbestämmelse för hur högt en dylik tingest får låta. Sen snöplogarnas mullrande så jag undrade stundtals åskar det också. Men bra att de finns jag skottar inget bor ju i lägenhet och lämnat snöskottning bakom mig. 

Nelson Mandela kommer att fylla media idag och jag kan bara buga mig för det arbete han gjorde för friheten.

R.I.P Nelson Mandela   


Nu till dagens Malte. Torsdagar är ju vår dag och igår lekte vi och fantasin flödade. Soffan var förvandlad till ett hav med krokodiler, hajar och andra faror. På land fanns en robot men den dog för han blev så rädd för katterna på bokhyllan. Så kom han med en liten bläckfisk från ett lego och jag låtsades bli väldigt rädd och flydde upp i soffan ropandes på hjälp. Då kommer han intill mig och säger, -mormor den är inte farlig, den älskar dig titta den vill pussa dig och så fick jag en massa pussar. 

Älskar de där stunderna när vi flyger in i fantasins värld. 


Uppmaning på teven, - gå inte ut idag! Tack jag stannar så gärna inne. 

Till er säger jag, använd förnuftet så hörs vi i morgon. 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards