mormorpoesi

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

En kort dröm

Av Lisbeth Engvall - 29 mars 2014 07:41

Funderar så här på morgonen om jag löst problemet med stölder av kort och bankomatuttag.

Drömde inatt om en man som försökte ta ut pengar i en nykonstruerad bankautomat. Han fick hela tiden elstötar när han försökte knappa in sin kod. Jag talade om för honom att han måste ha ett legitimationsschip för att han inte skulle få några stötar. Han förtsatte ändå envist och efter mycket besvär fick han ut en folder där han kunde läsa att de nya automaterna var konstruerade så att man var tvungen att ha ett chip insatt i kroppen. Detta kan man få samtidigt som man får sitt bankomatkort och det avmagnetiserar då elstötarna så man kan ta ut sina pengar. 


Idag kanske bilen får ta på sig sina sommarskor. Tänk vad härligt det är med kommande sommartid. Jag minns att jag i November tänkte, snart är vi i April och nu är vi där om bara några dagar. Underbart.


Idag letar jag upp mina vårskor men det kommer att bli förgäves, jag har inga. Visko framöver, springskorna får duga så länge, jag springer ju aldrig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth Engvall - 6 juli 2014 09:11

Men är det så? - är man gammal nu? Det har kommit gråa hårstrån i råttfärgen som jag borde göra något åt eller så inte alls. Grått är väl snyggare än råttgråbrun eller vad nu min hårfärg kallas. Förr hette det att jag var cendré men jag vet inte och ...

Av Lisbeth Engvall - 9 juni 2014 16:55

Nu  har jag varit hemma en vecka sen min semestertur med buss till Kroatien och hunnit smälta intrycken. Det är lite speciellt att åka buss, man kommer närmare sina reskamrater än vid en flygresa. Jag tycker ganska bra om den typen av resor, det är b...

Av Lisbeth Engvall - 31 mars 2014 06:08


"Diana Hallberg blev färdig lärare 2011 och är behörig att undervisa i bild, engelska, matematik och svenska upp till årskurs sex. Men medan hon läst två terminer bild har hon bara läst en halv termin matematik. Och efter samtal med sin rektor fick ...

Av Lisbeth Engvall - 30 mars 2014 09:18

Ja hur gick det nu för Lisbeth och hennes klocka? Det gick inte alls. Jag befinner mig fortfarande i vintertid och så får det förbli om inte någon annan tycker att klockvisarna ska vara på något annat vis.  Varför ska vi hålla på med detta egentlig...

Av Lisbeth Engvall - 29 mars 2014 14:52

Eftersom jag nu måste vänta! Vänta på att köttet ska bli klart och vänta på att den som eldar ska sluta med det så jag kan andas ute igen.  Klockan ska flyttas igen. Jag vet att när trädgårsmöblerna ska fram ska visarna flyttas framåt på klockan. M...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards