mormorpoesi

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Lisbeth Engvall - 11 december 2013 21:40

Tiden idag har tillbringats i köket. Bakat några konstverk a la muffins. Har en skojig form som föreställer olika djur.Uppskattat av Malte så det får bli till hans födelsedag som raskt närmar sig för den 23 dec. blir han 4 år. Sen blev det knäckebröd, delar till mitt pepparkakskonstverk och  mera muffins till cupcakes plus en chokladkaka också. 

Lite fudge hann jag med fast den kommer att vara slut i ett nafs så det får jag göra mer. 

 Malte kommer i morgon så  då kan vi hitta på lite godisgöra som han kan vara med på. Vi kan göra såna bollar som man inte får säga namnet på t.ex

 Det värsta är att jag får så förbaskat ont i ryggen när jag står så länge.


Förövrigt gick tisdagen till julklappsköp så nu är det fixat. Väldigt bra dag att handla på, med dels arbetsdag och resten satt förmodligen och kollade minnestunden för Mandela så det var inga köer alls i affärerna. 

Paket är inslagna och väntar på dels jultomten och dels födelsedagsbarnen av vilka några inte är barn men fyller år gör de iallafall. Vi har i släkten denna månad en/ 58, 30,40, 4 , 85, 65 år på 13 dagar så det vill till att hinna med alla. Sen startar vi året med - 14, 21, 97  nej det är inget telefonnummer utan ålder på dem som fyller år den 2 jan.


Så nog räcker det till och blir över alltid och för att öka på fylleriet   sköljer jag ner allt med några muggar glögg och slappar i soffan.  

Nä så farligt är det inte, sitter ju upp!    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards