mormorpoesi

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Lisbeth Engvall - 4 december 2013 08:09

Tänkte när jag vaknade, det är bara för underligt. Varför ligger tavlan som stod ihop med kalendern på stolen under sängen och inte kalendern? Jag hade då använt mig av golvmoppen och fiskat under sängen men inget, bara damm. Eftersom jag har svårt att ligga på knä efter mina knäoperationer undviker jag att ligga på golvet så jag bad Affe att titta om där fanns något. Nej det gör det inte säger han. 

Men nu låg jag och tänkte på Annica och att hon läser av den 14:e och kopplar till sängen då inser jag det måste vara så.

Jag trotsar knäbekymmer och lägger mig på golvet och kikar under sängen. Jag har en sån där låg säng så det är svårt att se under sängen utan att ligga platt på golvet. Visst är det väl något där som inte liknar golvet och mycket riktigt där är den kalendern så nu har vi öppnat luckor här på morgonen Malte och jag. 

Malte ville sova över inatt och det passade bra för idag ska han på 4-års kontroll och vårdcentralen ligger rakt över gatan här.

Han skulle ha sin ryggsäck i sängen inatt och när han vaknade och orienterat sig var han var så är det första han frågar efter sin ryggsäck. Han har så viktiga saker däri som lego, mössa och tidningar och håller hårt i den när han nu  sitter och tittar på "banankollen" . Kom  på lite andra roliga saker med den killen men det sparar jag till imorgon för nu vill vi ha frukost. 

Gör något bra med dagen! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards