mormorpoesi

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Lisbeth Engvall - 8 december 2013 10:18

Snön yr på där ute och det är gott att vara inne i värmen. Hade tänkt fara till mina gamla hemtrakter idag och hälsa på tomten, men gatan utanför ser polerad ut och jag anser att behöver man inte åka ut på vägarna så ska man inte göra det. Minus 11 var det kl 11 igår när jag kröp ner under täcket och bara -2 på morgonen. Nä nog om väder det blir som det blir ändå. 

Ska kolla skidstafett nu med virknålen i handen eller så blir det stickorna. Malte är inte här nu så jag kan få behålla dem alldeles gratis. 

Jag har alltid en massa konstiga drömmar. Oftast är det bara en dröm som jag minns på morgonen men är övertygad om att jag drömmer hela nätterna.

Senaste tiden har jag drömt att jag vistas på, i eller under vatten. Alltid varmt och gott vatten men ibland är det grumligt och riktigt läskigt, annars klart och fint vatten som i natt. Jag såg botten helt klart och med mig var ett barn som ibland var Malte ibland Anton. Pojken dök ner under vattnet för att hämta upp något som han tappat och det var ganska djupt så jag tänkte att det var bäst jag följde med ner. Vi har inga syrgastuber men kan ändå prata under vattnet. Jag är dock medveten om att vi måste upp och få luft ibland. Pojken drog iväg och plötslig är vi vid

uppdukade bord med grejer från en hel gammal verkstad som bara sjunkit rätt ner och stod där med en massa saker att plocka i. Jag sa vi måste upp nu och få luft men pojken bara fortsatte leta och så hitta han vad han tappet. Såg ut som en fyrkantig burk med blåslampa på som man kunde använda som vattenspruta. Jag vaknade sen men då var vi på väg upp att hämta luft. 

I andra drömmar är jag ibland bara ute och går i vatten, varmt och gott men som sagt stundtals rent, stundtals smutsigt och fullt med tång att ta sig fram i.

Är det någon som är bra på att tyda drömmar så vore det kul att veta varför allt detta vatten?   


Klappa någon och gör din dag kramgo! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards