mormorpoesi

Alla inlägg den 27 november 2013

Av Lisbeth Engvall - 27 november 2013 18:50

Såg det hemska inlägget på nyheterna om hur angorakaninerna behandlas i Kina.

Jag kommer aldrig att köpa något som härrör till dessa stackars kaninerna. Det gjorde så ont i mig att se och höra så jag kunde inte ens titta klart. Hörde att det redan gett genomslag och att modefirmor bojkottar detta och det är ett klokt beslut, tack för det. Jag tror inte jag äger ett enda angoraplagg och kommer som sagt inte att göra det heller. 


Jag kommenterar sällan såna här saker även om det berör mig men nu blev det bara för mycket. 

Jag slutade köpa dunkuddar efter att jag sett vilket djurplågeri det skapade. 

Visst har jag duntäcke och kuddar hemma liksom jag haft jackor med dun, men det hjälper inte djuren att jag slänger ut dem, kanske dubbelmoral men så tänker jag.  

Kan alla modemoguler bojkotta det som plågar djur för att vi ska vara fina så är mycket vunnit. Det som är beklämmande är att de som jobbar med detta eländiga mister sina arbeten i en redan stor fattigdom. Det är så tragiskt att tänka på och det känns som ett ekorrhjul som snurrar runt och sakta glöms bort. 

Idag blev det ingen rolig blogg men det är väl så det är. Alla dagar är inte roliga.


Jag tänker dock avsluta med en barngodis:

Malte till mamma, -Nu drar vi!

Angelica, -Jaha vart ska vi dra?

Malte, -till mormor!

Sånt värmer lilla hjärtat.                                                      


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards