mormorpoesi

Alla inlägg den 26 november 2013

Av Lisbeth Engvall - 26 november 2013 09:14

Godmorgon

Det är kallt idag minus 9 grader. Idag ska de spola en iskana utanför huset tror jag. Det spolas i vattenledningsrören och jag såg i går i grannkvarteret att det sprutade rätt ut på gatan. Fint nu när det är så kallt. Bäst att ta på spikskorna om man ska ut , bara ett problem jag har inga. :) 

Eftersom lillpojken inte varit här och gett mig nya uppslag till bloggen  och att jag just nu glömt allt annat roligt han sagt också så blir det en dikt från min öppna bok idag också.


Själens frihetsrop

Jag sökte det rena och klara

i en soluppgångs morgonljus,

när stjärnorna nekat att svara

och daggen nyss fuktat min blus.


Där ropa min själ efter frihet

och längtan mot blåaste sky,

att fångas i djupaste trohet

och tona min månbleka hy.


Då fanns du där tyst vid min sida

redo att gripa ett strå,

som räcktes när känslorna strida

i ett spindelnäts vägar att gå.


Där redde du ut mina tankar

gav svar på en solbelyst häll,

men osäker ändå jag vankar

och räds när det åter blir kväll.

 

Gå ut och fånga dagen


   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards