mormorpoesi

Alla inlägg den 20 november 2013

Av Lisbeth Engvall - 20 november 2013 08:54

Inget VM i fotboll  för Sverige känns tomt men det finns annat att glädjas åt. Vi måste inte rätta oss efter tevetider mitt i sköna sommaren utan kan ligga i havet och plaska runt som en fisk. Det är 7 månader till Midsommar och det kommer bara att rusa dit, jag vet för varje år är likadant. måndag, fredag, höst och vår. Resten där emellan försvinner som en smörklick i degspadet. 

Nu har vi bott här i 1 år och det har minsann rullat på så fort så jag fattar inte vart tiden tog vägen. Ska varje år gå fortare och fortare så kommer jag att vara ganska speedad vid 90.  

 

Sakta farten, gärna men inte just nu. Jo december kan lunka på men sen kör vi racer till april.maj då är det dags att gå ner på snigelfart och inte öka takten förrän nov igen. 

Jag kanske får göra som Malte när vi var i stora mataffären sist. Nyvaken är ingen hit, bar honom in till affären men sen, då orkar han inte gå utan sätter sig ner på golvet och gråter. -"Jag orkar inte gå". Nej Malte du behöver inte gå du kan åka i vagnen. -"nej orkar inte åka i vagnen heller". Vad gör man orkar inte bära en 4 åring, tungt, tungt. Avvaktar några minuter medan människor rusar ut och in och han slutar gråta. Jag tar honom i handen och vi går in. Oj det gick ju fint tänker jag men vid kaffedisken fick han ett nytt bryt men då var leksakerna mitt emot så han fick annat att tänka på. Lämnade honom med morfar som kommit in i affären och handlade klart. Malte hittade en ask med bilar så när vi gick ut var han glad igen och vid kassan plockade han till sig en dricka också. Jag älskar Sprite sa han men det gjorde han inte. 

Nu ska jag försöka få upp ljusen på balkongen kan nog bli gott där i solen när den kommit runt hörnet. 

Ha en skön dag   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards