mormorpoesi

Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Lisbeth Engvall - 25 februari 2014 08:03

Det kändes som vår igår när solen spred sitt varma leende

i luften virvlade spår av vindens skämtsamma beteende,

jag ville slänga min jacka för plötsligt blev den för tung

men något fick mig att backa för våren är ännu så ung.


Med våren så kommer längtan så snälla fäll inte ner min persienn

jag vill se det knoppas i sänkan bakom brygghuset hos min vän

Jag vill vandra på stigen där borta till blåbärsrisets grönskande land

med en vän blir stegen så korta om med kärlek vi går hand i hand. 



It will not be quite right in rhymes when translated but I think you will understand anyway.      

 

Spring 

It felt like spring yesterday when our sun spread its warm smile
in the air whirled trace of wind playful behavior,
I wanted to throw my jacket suddenly became too heavy
but something made me go back to the spring is still so young.

With spring so will desire so please do not fold down my blinds
I want to see the bud in the hollow behind the brewhouse with my friend
I want to hike on the trail over there to blueberry rice verdant country
with a friend becomes the steps so short on the love we go hand in hand.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards