mormorpoesi

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Lisbeth Engvall - 4 januari 2014 09:41

Malte packade sin väska som han fick i julklapp och flyttade hit för några dagar. Det enda han glömde packa var sitt lego som han ville ha med sig men vi har lego här så vi får ta och bygga lite sen. 

Vi har gjort en V75:a Malte och jag med hjälp av små numrerade lappar som han dragit och jag fyllt i kupongen. Jag kan bara säga att vinner den raden då är vi garanterat ensamma om miljonerna. 


Det är roligt att se på kvällen hur han kämpar för att hålla sig vaken och hur mycket han måste snurra, hoppa och prata oavbrutet för att inte sömnen ska ta över. Men när han väl kommit till ro tog det en sida av sagan om Hans o Greta så sov han. 

Att sova intill en 4 åring (trots dubbelsäng)  är som att befinna sig i en träningslokal för kickboxare. Det vet jag! 


Jag tänker på vad lekarna har förändrats sen mina barn var små. Att hantera en Ipad för en 4 åring är ingenting idag men  det beror väl på att det inte fanns några på 70 talet.    Han kopplar  lätt upp sig på Youtube och när det inte fungerar direkt undrade han -"finns det inget  internet här".? Just nu är det rosa pantern och det fixar han fram själv. Blir imponerad av vad man kan lära sig av en Ipad med alla appar och annat. Kul har han iallafall. 


Tror det drar sig mot frukost nu vi har ju varit vakna en stund så det börjar dra i kaffetarmen. Sen ska tomtarna bort för nu jag trött  på  dem. 

Ha en kul dag och skratta mycket!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards