mormorpoesi

Alla inlägg den 29 mars 2014

Av Lisbeth Engvall - 29 mars 2014 14:52

Eftersom jag nu måste vänta! Vänta på att köttet ska bli klart och vänta på att den som eldar ska sluta med det så jag kan andas ute igen. 

Klockan ska flyttas igen. Jag vet att när trädgårsmöblerna ska fram ska visarna flyttas framåt på klockan. Men nu är det så att jag redan har flyttat fram möblerna så då kan jag ju inte följa det rådet. För då måste jag ju flytta tillbaks dem igen och ska jag då flytta visarna tillbaka igen och sedan ta fram möblerna och flytta fram tiden? Hur blir det då? Hamnar jag inte på samma tid iallafall då och fortfarande befinner mig i vintertid? Kära nån hur ska detta bli? Jag som har så mycket planer för sommaren. Ska jag då behöva vänta på att klockan ska flytta sig själv? Det händer ju att vissa klockor gör det. Men hur vet jag då att det är rätt jag har ju  inga referenser kvar? 


Ska smygöppna balkongdörren igen och andas lite försiktigt så får vi se hur det blir med de. Sol eller smog.   

Av Lisbeth Engvall - 29 mars 2014 07:41

Funderar så här på morgonen om jag löst problemet med stölder av kort och bankomatuttag.

Drömde inatt om en man som försökte ta ut pengar i en nykonstruerad bankautomat. Han fick hela tiden elstötar när han försökte knappa in sin kod. Jag talade om för honom att han måste ha ett legitimationsschip för att han inte skulle få några stötar. Han förtsatte ändå envist och efter mycket besvär fick han ut en folder där han kunde läsa att de nya automaterna var konstruerade så att man var tvungen att ha ett chip insatt i kroppen. Detta kan man få samtidigt som man får sitt bankomatkort och det avmagnetiserar då elstötarna så man kan ta ut sina pengar. 


Idag kanske bilen får ta på sig sina sommarskor. Tänk vad härligt det är med kommande sommartid. Jag minns att jag i November tänkte, snart är vi i April och nu är vi där om bara några dagar. Underbart.


Idag letar jag upp mina vårskor men det kommer att bli förgäves, jag har inga. Visko framöver, springskorna får duga så länge, jag springer ju aldrig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards