mormorpoesi

Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Lisbeth Engvall - 28 mars 2014 08:30

Det blir långt mellan bloggarna men ibland hinner jag inte skriva. Jag är ju pensionär och har så vansinnigt mycket att göra. 

Som de senastee dagarna. Då har jag sytt 2 st klänningar till Lina och hoppas verkligen att storleken stämmer men det tror jag den gör. Jag ska slå in dem nu och skicka iväg dem så har hon dem nästa vecka. 


Det var fantastiskt roligt att sy igen. Har inte sytt några kläder på många år bortsett från kilten till Linus som han hade på en träff med gänget. Han var riktigt snygg i kilt så jag förstår inte att han inte har den oftare. :) Dessutom hade jag en äkta skottsk tweedkavaj att låna ut så det var verkligen perfekt. 

Jag visade klänningarna för Malte och frågade, -Vad tycker du om de här? Han tittade mycket storögt på mig och sade nästan bedjande, - Jag vill inte ha såna. :)

De är till Lina. -Jaha de är jättefina hon älskar såna. Gullunge! 


Vi hann med en omändring i möbler - flytta andra rum i går också. Malte var som en sol när jag hämtade honom på dagis och berättade att vi skulle flytta soffan. 

-Ja, jag är jättestark, jag kan bära under, det brukar jag göra. 

Blev riktigt nöjd med omändringen känns som en ny lägenhet igen.


Idag har vädergudarna lovat sol och 15 grader här så när tvätten är uthängd blir det en tur till sommarstaden. 

Ha det gott och låt solen färga vårt bleka skinn. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards