mormorpoesi

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Kontraster

Av Lisbeth Engvall - 21 januari 2014 08:47

Nu äntligen har jag tagit mig ork till att få ordning på alla mina bilder. Jag har en extra hårddisk som jag lägger allt på och nu finns där 90 GB med bilder på den. Men det är inte så oroande för den rymmer 1.73 TB så jag har endast använt en tårtbit av den kakan. Men det är när jag ska hitta något som det kan bli letande för det är inte alltid jag minns när det togs och sen glömmer man bort många bilder också. 

Dessutom så ska jag rensa bort allt som inte är bra, bara bilder med absolut affektionsvärde trots dålig kvalitet får stanna kvar.  Bilderna ska katalogiseras i mappar med undergrupper så jag lätt kan hitta t,ex blommor och barnbarn mm. Dessutom fixas till, beskäras och kanske redigeras också. Jag har nog att göra ett år för det blir många bilder på 90 GB. 

Det har blivit en del handbollstittande nu senaste veckan. Det är inte alltid jag lyssnar så mycket på kommentatorernas prat men en rolig grej kom här om dan. A säger: -" Han fick en spark i de nedre regionerna".  

B  svarar: -" Nedre regionerna?", A igen, - "Ja där det gör som ondast att få en smäll". B - "Jaha du menar på pungen"? , A - "hm".

Han var lite provocerande där kommentator B mot sin expert.    

Min tanke då var varför är det så konstigt egentligen. Man hör ofta att man säger "nedre regionerna" men aldrig övre regionerna om man får en smäll på näsan t.ex Båda är ju kroppsdelar som hänger ut från kroppen och inget annat konstigt så pungen var helt okey tycker jag. Jag är inte så insatt i vad man har för skydd i handboll men kanske ett suspensoar vore bra det har ju hockeyspelarna och handboll verkar vara lika tufft som hockey.

Det är tuffa killar det jämfört med många fotbollsspelare som ligger och ojar sig på planen för ingenting ibland. Okey, man kan få smällar där också som gör ont men tittar man på en liggande spelare så ligger han där tillräckligt länge för att domaren ska blåsa, spelaren skriker en stund reser på sig och springer sen iväg som inget hänt. Allt bara för det var skönt och få vila en stund. Undrar i vilka stadier det kommer med gnällandet för tittar man på ungdomar och juniorer så är det inte så. Ju mer pengar man tjänar ju ondare får man och måste tugga mycket gräs. Nu var jag lite elak och gnällig men jag pratar fotboll nu och jämförde bara med handbollen. 


   Odla har börjat skicka sina mail nu om fröpåsar men jag har inte bestämt mig för om jag ska odla något eget i år än. Det tar ju så mycket plats men slingerväxterna jag drev upp i fjol blev ju jättefina på balkongen så man vet aldrig. 


Idag är det - 6 grader och jag tänker röra på fläsket lite med en promenad i solskenet frampå dagen. Tar med kameran så jag kan fylla på med mer bilder på hårddisken.   

Med lagom ljus och kontrast får du en bra dag. Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth Engvall - 6 juli 2014 09:11

Men är det så? - är man gammal nu? Det har kommit gråa hårstrån i råttfärgen som jag borde göra något åt eller så inte alls. Grått är väl snyggare än råttgråbrun eller vad nu min hårfärg kallas. Förr hette det att jag var cendré men jag vet inte och ...

Av Lisbeth Engvall - 9 juni 2014 16:55

Nu  har jag varit hemma en vecka sen min semestertur med buss till Kroatien och hunnit smälta intrycken. Det är lite speciellt att åka buss, man kommer närmare sina reskamrater än vid en flygresa. Jag tycker ganska bra om den typen av resor, det är b...

Av Lisbeth Engvall - 31 mars 2014 06:08


"Diana Hallberg blev färdig lärare 2011 och är behörig att undervisa i bild, engelska, matematik och svenska upp till årskurs sex. Men medan hon läst två terminer bild har hon bara läst en halv termin matematik. Och efter samtal med sin rektor fick ...

Av Lisbeth Engvall - 30 mars 2014 09:18

Ja hur gick det nu för Lisbeth och hennes klocka? Det gick inte alls. Jag befinner mig fortfarande i vintertid och så får det förbli om inte någon annan tycker att klockvisarna ska vara på något annat vis.  Varför ska vi hålla på med detta egentlig...

Av Lisbeth Engvall - 29 mars 2014 14:52

Eftersom jag nu måste vänta! Vänta på att köttet ska bli klart och vänta på att den som eldar ska sluta med det så jag kan andas ute igen.  Klockan ska flyttas igen. Jag vet att när trädgårsmöblerna ska fram ska visarna flyttas framåt på klockan. M...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Barngodis

Malte hittade min stickning och tog stickorna för mig. Jag fick köpa tillbaka dem för 15 kr och plocka upp maskorna igen. 

Fotoglädje

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards